Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Söptei Zsuzsanna írása és képei Az eredeti hidat Feketeházy János tervei alapján 1893-ban kezdték el építeni, és 2 és fél év alatt készült el. A 496 méter hosszú acélhíd középső pillérei közt a távolság 118 méteres volt, ami akkoriban rekordnak számított. A hidat Mária Valéria főhercegnőről, I. Ferenc József lányáról nevezték el. A trianoni döntéskor a Duna államhatár lett, így a hidat lezárták. 1919-ben a csehszlovák oldalon robbantás miatt megsérült, 1927-ben indult újra a forgalom. Ez azonban nem tartott sokáig, 1944-ben a német csapatok a középső három nyílást felrobbantották. 1964. óta folytak tárgyalások a híd újjáépítéséről. Végül 1999-ben írták alá az erről szóló megállapodást. 2001. október 11-én adták át hivatalosan az újjáépített hidat.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!