Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
"Riga moped drága kincs,
jó ha van, de jobb ha nincs
Aki úton akar hálni,
Riga mopeddel kell járni."
A ’65-ig bezáruló időszak a kísérletezgetések, próbálkozások évei voltak a gyár (Vörös Csillag) életében. Különböző Dongó és Solex jellegű segédmotoros „hajtányokat” követően létrehozták a Riga 1 nevű mopedet. Külsőre erősen emlékeztetett különböző (nyugat) német mopedek formájára, több modellből is el-ellopva azokat a megoldásokat-formákat, amik megtetszettek a Szovjet mérnököknek. A motorblokk tervezésénél kicsit gondban voltak. A már létező szovjet gyártású motorkerékpárok (Izs, Ural, Dnyeper, Kovrov, stb) mind nagymotorok voltak, bár ez csak a kisebbik baj. Ezek a típusok gyártósorai javarészt még háborús jóvátételezésként kerültek az Uralon túlra (BMW, DKW, stb), így a ruszkik nem rendelkeztek már meglévő segédmotor és motorblokk tervekkel. Huszárosan ezt a kérdést is megoldották. Mivel már békeidő volt és az akkori Csehszlovákia testvéri országnak számított, nem pakolhatták csak úgy fel a gyártósorokat mint anno a legyőzött németeknél, viszont enyhe nyomás hatására a csehek „önként és dalolva” felajánlották az akkor már javában futó 522-es típusszámon gyártott Jawa Stadion S11/S22 modell motorját, így már volt mit gyártani (licencmentesen) Rigában a Rigákhoz. :)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!