Sopron: ikarus motorja (kép)

Sopron Közösségi Oldala

http://sopron.network.hu/ Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1417 fő
  • Képek - 4299 db
  • Videók - 4857 db
  • Blogbejegyzések - 128 db
  • Fórumtémák - 10 db
  • Linkek - 480 db

Üdvözlettel,

Sopron Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Sopron Közösségi Oldala

http://sopron.network.hu/ Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1417 fő
  • Képek - 4299 db
  • Videók - 4857 db
  • Blogbejegyzések - 128 db
  • Fórumtémák - 10 db
  • Linkek - 480 db

Üdvözlettel,

Sopron Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Sopron Közösségi Oldala

http://sopron.network.hu/ Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1417 fő
  • Képek - 4299 db
  • Videók - 4857 db
  • Blogbejegyzések - 128 db
  • Fórumtémák - 10 db
  • Linkek - 480 db

Üdvözlettel,

Sopron Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Sopron Közösségi Oldala

http://sopron.network.hu/ Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1417 fő
  • Képek - 4299 db
  • Videók - 4857 db
  • Blogbejegyzések - 128 db
  • Fórumtémák - 10 db
  • Linkek - 480 db

Üdvözlettel,

Sopron Közösségi Oldala vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

ikarus motorja

Az 1954-59 között készült kocsik mind rejtett, illetve lökhárítóba integrált, kanyarodást segítő fényszórókkal készültek.


Az irányjelzők csepp alakúak voltak egészen a 60-as évek közepéig, akkortól alkalmazták a kör alakú indexet. 1959-ben a fényszórók a lökhárító fölé kerültek, majd kihozták a sorozat leállításáig jellemző süllyesztett díszrácsot.

Ezekben a sorozatokban a beszállóajtó már elöl volt, csak az Ik 55 LUX rendelkezett középső ajtóval, mely busz jellegzetessége a viszonylatjelző tábla helyére beépített hatalmas kiegészítő fényszóró.


Az autóbuszok kezdetben 125 LE-s Csepel D613, később Csepel D614 (145 LE) motorral rendelkeztek. Néhány külföldre szánt modellben Saurer erőforrást is lehetett találni, s opcióként légkondícionálóval is rendelkezett.

Az autóbuszok futóműveit a győri Vagongyár szállította, a mellső hídtest a kezdetektől a gyártás befejezéséig szinte ugyanaz maradt, a különbség a 160 mm-es nyomtávnövelés volt.

Hátul először az 510-es típusú két áttételes hidat építettek be,, ezt 1959-től az MVG 123 ál-bolygóműves típus váltotta fel.

A kormánymű globoid-csigás volt, a LUX-ban kiegészítette pneumatikus szervórásegítés. A fékek pneumatikusak voltak, beépítettek egy biztonsági, harmadik fékkört is, mely a hátsó kerekekre hatott teljesen függetlenül, kézi vezérléssel, külön munkahengerrel. Kipufogófékkel is rendelkezett.

Az első változatban a vezetőt egy derékmagasságú fal választotta el az utastértől, ami később eltűnt. Az ülések a különböző változatoknál eltérőek voltak.


A LUX-ot kizárólag dönthető támlás, fejtámlával rendelkező ülésekkel szerelték fel. Az Ik 55-ös magasított támlás, kérpitozott ülések, míg az Ik 66-osok csővázas műbőr ülésekkel rendelkeztek.

Az Ik 55-ösök különlegessége volt a kerékdobok felett a szembefordított üléspár, és a hozzá tartozó lámpás kisasztal.

Látta 740 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu