Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Sopron Közösségi Oldala
http://sopron.network.hu/
Kedves látogató!
Légy szíves lépj be és támogasd oldalunkat!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Sopron Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A vonal hattyúdala
Az 1024/1968. (X. 31.) számú kormányhatározat (a közlekedéspolitikai koncepció) célul tûzte a gazdaságtalan vonalak forgalmának közútra terelését. Ennek keretében 1972/73-ban megvizsgálták a Kapuvári G.V. forgalmát is, és gazdaságtalannak minõsítették azt. A forgalom átterelésének kitûzött határideje 1976. január 1. volt. A szilárd burkolatú utak kiépítése azonban lassan haladt. A városi tanács jóváhagyta a felszámolást. A kapuvári lokálpatrióták a 70-es kitérõ és Öntésmajor között úttörõvasútként, idegenforgalmi céllal, kísérleti jelleggel meghagyni kérték a pályát, két mozdony és négy személykocsi átadását kérték. Ez természetesen pénzügyi okok miatt nem valósult meg. A kiszolgált vállalatok nem lelkesedtek a megszüntetésért, mert így a szállításokat maguknak kellett megoldaniuk. A megszüntetés újabb idõpontja az 1976/77-es autóbusz menetrendváltozás idõpontja lett, azzal a feltétellel, hogy csak akkor lehet elbontani a pályát, ha az áttérés zavartalanul végbement. A fokozatos áttérés miatt a vasút elvesztette szállítóit és utasait, forgalma gyakorlatilag megszûnt. Az újabb határidõ 1978. január 1. lett. Ez után még egy módosítás következett, ezúttal véglegesen: a Kapuvári G.V.-n az utolsó vonat 1978. december 31-én ment végig. A vágányokat ez után gyorsan felszedték. A kisvasút emlékei azonban ma is megtalálhatók az egykori vonal mentén. A selejtezett Bak-kocsikból bungalók készültek, a hidak, átereszek ma is láthatók, a vonal töltésein ma földút vezet. Az útkeresztezõdésekben sok helyen megtalálhatók az aszfalt alól elõbújt sínek. Az öntésmajori Hanság Élõvilága kiállítás udvarán egy rövid vágányon egy C50-es mozdony néhány kocsival õrzi a kisvasút emlékét. A 60-as években film is készült A hanyi vonat címmel a kisvasútról. 1998-ban, a vasút megszüntetésének 20. évfordulóján elõadással, dia- és filmvetítéssel emlékezett a város vasútjára. A Kapuvári Városszépítõ Egyesület 2001-ben tablókiállítást készített a kisvasút történetérõl, melyet a Városháza földszinti folyosóján, hivatali idõben bárki megtekinthet.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!